1. Να γνωρίζετε τα αντικείμενα που κινδυνεύουν.
Οι κλέφτες πιθανότατα στοχεύουν μικρά, πολύτιμα, εύχρηστα προϊόντα όπως κοσμήματα, κάρτες, ξυραφάκια κλπ, επομένως αποθηκεύστε αυτά τα αντικείμενα σε κλειδωμένη θήκη. Με αυτόν τον τρόπο κανείς δεν θα έχει ποτέ πρόσβαση χωρίς επίβλεψη σε αντικείμενα μεγάλης αξίας. Προφανώς δεν μπορείτε να κλειδώσετε τα πάντα στο κατάστημά σας, αλλά να παρακολουθείτε τα πιο ακριβά αντικείμενα και να τα διατηρείτε σε μια περιοχή την οποία μπορείτε να παρακολουθείτε εύκολα εσείς και το προσωπικό σας.
2. Εκπαιδεύστε το προσωπικό σας για την αποφυγή κλοπών.
Οι υπάλληλοί σας μπορούν να είναι η καλύτερη άμυνα έναντι κλοπής. Μιλήστε τους για το τι πρέπει να προσέξουν και πώς να αποφύγουν απάτες. Ένας τρόπος για να αποτρέψουν τους υποψήφιους κλέφτες είναι να χαιρετούν κάθε άτομο καθώς μπαίνει στο κατάστημα και παρακολουθώντας τι συμβαίνει στο κατάστημα. Εάν οι υπάλληλοι σας ρωτούν πώς μπορούν να βοηθήσουν, στέλνει ένα μήνυμα στους επίδοξους κλέφτες πως δεν είναι μόνοι στο κατάστημα. Εάν οι κλέφτες αισθάνονται ότι παρακολουθούνται, είναι λιγότερο πιθανό να προσπαθήσουν να κλέψουν.
3. Δημοσιεύστε τις συνέπειες της κλοπής.
Δημοσιεύστε την πολιτική σας για κλοπή σε καταστήματα κάπου εξέχουσα, όπως στα ράφια του καταστήματος. Αυτό από μόνο του μπορεί να είναι αρκετό για να τρομάξει μερικούς πιθανούς κλέφτες, αλλά μην σταματήσετε εκεί. Η εγκατάσταση καθρεφτών και καμερών είναι ένας άλλος τρόπος εκφοβισμού των κλεφτών.
4. Δώστε προσοχή στα δοκιμαστήρια του καταστήματος.
Εάν δεν έχετε επαρκή προσωπικό, μπορεί να φαίνεται σαν μια ταλαιπωρία να τρέχετε μπρος-πίσω ξεκλειδώνοντας τα δοκιμαστήρια του καταστήματος, αλλά είναι απαραίτητο. Κλείδωμα των δωματίων (και δίνοντας στους πελάτες μια αριθμημένη κάρτα για πόσα αντικείμενα μπορούν να πάρουν μέσα σε αυτά), δημιουργείτε ένα σοβαρό εμπόδιο στην κλοπή. Ζητήστε από τους πελάτες να ελέγξετε τις τσάντες τους πριν δοκιμάσουν ρούχα.
5. Αλληλοεπιδράστε με πελάτες.
Χαιρετίζετε πάντα τους πελάτες όταν περπατούν μέσα στο κατάστημα. Όταν υπάρχουν πελάτες στο κατάστημα, βεβαιωθείτε ότι εσείς και οι υπάλληλοί σας κάνετε check-in με τους πελάτες σας και ρωτάτε τους πώς μπορείτε να τους βοηθήσετε. Όχι μόνο παρέχετε καλύτερη και πιο φιλική εξυπηρέτηση αλλά παρακολουθείτε επίσης τη δραστηριότητα τους και δυσκολεύετε τα πράγματα για να σας κλέψουν.
6. Ετοιμαστείτε κατάλληλα.
Εάν οι υπάλληλοί σας είναι απασχολημένοι στην εξυπηρέτηση ενός πελάτη, είναι ευκολότερο να σας κλέψει κάποιος άλλος (αυτή είναι στην πραγματικότητα μια τακτική που χρησιμοποιούν οι κλέφτες – Ένα άτομο αποσπά την προσοχή ενός υπαλλήλου ενώ τα άλλα αδειάζουν τις προθήκες). Συζητήστε με τους υπαλλήλους σας σχετικά με τη συνηθισμένη συμπεριφορά κλοπής, ώστε να ξέρουν τι να προσέχουν.
7. Εγκαταστήστε κάμερες και καθρέφτες.
Εάν θέλετε πραγματικά να αποφύγετε σοβαρά την κλοπή, εξοπλίστε το κατάστημά σας με κάμερες και καθρέφτες ασφαλείας. Όχι μόνο θα μπορείτε να βοηθήσετε στον εντοπισμό των κλεφτών, αλλά και η απλή παρουσία αυτών των αντικειμένων θα λειτουργήσει ως αποτρεπτικός παράγοντας.
Τανταλίδης Μ.